Як і коли говорити з учнями про онлайн-безпеку?
З першого класу діти мають вчитися правил онлайн-безпеки. Але, звичайно, від віку залежить те, як саме говорити про неї. Спочатку важливо подбати про таке:
На питання «Як говорити з учнями про онлайн-безпеку?» відповідь проста — за допомогою інтерактиву. Це можуть бути спільні перегляди курсів, відео, а також ігри.
Поважайте різноманітність учнів і намагайтеся задовольнити потреби всіх у навчальному процесі. Варто не лише говорити, але й показувати все на практиці. Наприклад, щоб пояснити, як налаштувати приватність акаунта, використовуйте такі відео:
Щодо того, коли говорити з учнями, є декілька варіантів. Найкращий — на регулярних уроках з онлайн-безпеки, якщо такі є. Але поки що над цим тільки працюють на рівні шкільної програми. Інші варіанти:
Як пояснити дітям, як розрізняти фейки та дезінформацію?
Завдання освітян — не лише донести знання до дітей, але й навчити їх мислити критично під час роботи з інформацією.
Критичне мислення — це вміння ставити під сумнів інформацію, тобто не довіряти відразу їй, а спершу перевіряти, чи вона правдива. У світі безліч контенту, тому варто переконатися, що тексти в новинах або відео на Youtube не є фейковими й не містять дезінформацію або пропаганду.
Для того, щоб розвинути критичне мислення серед учнів, заохочуйте їх ставити три прості запитання, коли вони читають щось у соцмережах, інтернеті або ж чують від рідних чи друзів:
Щоб навчити учнів відрізняти фейки з першого погляду та більше дізнатися про критичне мислення, переглядайте відео.
Що таке політика онлайн-безпеки і навіщо вона потрібна?
У всіх школах має бути політика, що регулює де і як різні учасники навчального процесу можуть використовувати технології в межах школи, а також встановлює порядок реагування на інциденти, пов'язані з безпекою дітей в онлайн-середовищі. Така політика має бути розроблена із залученням відповідальних за онлайн-безпеку школярів — від директора до інтернет-провайдера, який забезпечує доступ до мережі Інтернет на території навчального закладу.
У документі потрібно зазначити та описати таке:
Учителям необхідно дотримуватися політики використання мобільних технологій та інших електронних пристроїв. Важливо, щоб при використанні пристроїв учителі подавали приклад правильної поведінки. У школах варто встановити правила того, де і коли можна користуватися мобільними пристроями.
Як пояснити дітям основні правила онлайн-етикету в мережі?
Онлайн-етикет або нетикет — це правила спілкування та взаємодії один з одним в онлайн-світі. В освітньому процесі правила встановлюються навчальним закладом. Під час дистанційного навчання це зробити складніше, але дотримуватися їх також необхідно. Наприклад, на випадок проведення відеоконференцій або занять у дистанційному режимі, школи мають встановлювати чіткі правила як для співробітників, так і учнів (бажано підготувати місце для дистанційного заняття/сеансу зв’язку, не варто проводити його в спальні, потрібно подбати про тих, хто поруч, — вдома, в класі тощо). Проговоріть також формат взаємодії на уроках — підняття руки онлайн, увімкнення та вимкнення мікрофонів, камери. Хоча це більше стосується організаційних процесів, але загалом входить до правил онлайн-спілкування.
Інші правила нетикету для онлайн-навчання та онлайн-життя майже ті самі. Ваше завдання — пояснити дітям, що спілкування в інтернеті — це як спілкування в реальному житті, з тими ж правилами, але іншими засобами. Тому нагадайте учням, що потрібно:
We use Cookie files to provide you better navigation system on our website. For more information, follow the link «Privacy policy». By continuing to use our site, you automatically agree to the use this technology.
Privacy policy